17. Trzeci start w XIV Rodzinnym Rajdzie Rowerowym

Wtorek, 3 maja 2011 · Komentarze(3)

Kolejna edycja rodzinnego rajdu rowerowego we Wrześni za mną. Jestem zbulwersowany, ze w maju może być tak zimno, jak dziś rano było ale też jestem pełen podziwu dla tych, którzy wstawili się jednak na starcie z całą rodziną - nierzadko z maluchami na rowerach. Niestety nie mam dokładnych informacji, ilu tak naprawdę sie zapisało, ale było grubo ponad 2500 rowerzystów na dystansie ok. 24km.

W tym roku do Wrześni, za sprawą Jasia, zawitało Polskie Stowarzyszenie Sportu po Transplantacji (zresztą ponownie, bo w zeszłym roku organizowali MP na stadionie przy ZSTiO we Wrześni), które przeprowadzało happening na rzecz przeszczepu. Od samego początku popieram inicjatywę i z tego co wiem, w przyszłym roku ponownie wystawią namiot ;-)

Trasa była bardzo prosta i niewymagająca, nawet dla niedzielnego rowerzysty ale z uwagi na wiatr, stanowiła poważną przeszkodę dla najmłodszych.
Start (Rynek) → Gutowo Małe → Kleparz → Grzybowo → Stanisławowo → Sędziwojewo → Gutowo Wielkie → Meta (Park Hrabiny, przy amfiteatrze.

Dla każdego czekała ciepła grochówka (niekoniecznie mogła smakować), butelka niegazowanej mineralnej oraz ... plecak z logo Wrześni (i to jest ta niespodzianka). Szkoda ze tym razem organizatorzy odpuścili kamizelki / elementy odblaskowe do roweru (opaski, latareczki etc), które niewątpliwie najmłodszym by się przydało. A skoro mowa o najmłodszych, to tradycyjnie otrzymali kaski rowerowe.

Niebawem podrzucę linka do filmu, który jeszcze dziś zmontuję i udostępnie na YT ;-).

Jeszcze raz brawa dla najmłodszych.

@Kamil: Rodzinny Rajd Rowerowy to tradycja, w której udział biorą kolejne pokolenia. Żałuję, ze wcześniej nie startowałem ale co tam, ważne ze teraz biorę udział.

@Sebek: TO już drugi raz z rzedu, kiedy pogoda starała popsuć humor organizatorom i nam rowerzystom (w zeszłym roku opady deszczu i ciut cieplej jednak). Nie wiem ile dokładnie startowało ale będąc na końcu, delikatnie przemieszczałem naprzód to na pewno było 1500 osób. A co ważne, dzieciaczki dawały radę i to jest w tym najpiękniejsze ;-)
Czy Września jest miastem rowerzystów? Polemizowałbym ;)

Oczywiście kozaków nie brakowało, którzy chcieli wyprzedzać wszystkich. Oraz widać, ze jednak nie umiemy poruszać się po drodze :> - chodzi o to, by zostawiać lewą stronę wolną dla szybszych.

bobiko 16:59 wtorek, 3 maja 2011

Jestem w szoku że tyle osób się stawiło - patrząc na dzisiejszą temperaturę obstawiałem że pojawi się góra kilkaset osób a tu znowu ponad 2 tys. Września to jednak miasto rowerzystów :)

sebekfireman 16:50 wtorek, 3 maja 2011

Niesamowite, że co roku ten rajd przyciąga aż tylu rowerzystów.
Brawa dla Wrześni!

kamilzeswaja 16:48 wtorek, 3 maja 2011
Wpisz cztery pierwsze znaki ze słowa zycio