62/2013 | Z wizytą w Obrzycku - kolejna życiówka

Niedziela, 14 lipca 2013 · Komentarze(11)

W nocy z soboty na niedzielę wpadłem na pomysł by skoczyć na Morasko - w tej sprawie odezwałem się do Anks, która zna tamten fyrcel. W odpowiedzi otrzymałem jeszcze lepszą propozycję - dojechać do Obrzycka, celem obczajenia terenu nad Wartą.
Przejrzałem mapę, dorysowałem potrzebne trasy i wgrałem do telefonu. Jedynie prognoza pogody nie zapowiadała się zbyt ciekawie; wmordewind na pozimie 6-7m/s i przelotne deszcze. Ale słowo się rzekło, pobudka przed 6, śniadanko i ostatnie sprawdzenie prognozy pogody, a potem wio na poznań, standardową i raczej najkrotszą trasą. Pomimo wmordewindu, do samego Poznania dojechałem stosunkowo szybko, raz czy dwa razy spojrzałem do Locusa, żeby obrać właściwy kierunek. Tuz przy krzyżówce Chartowo/Dymka miałem niespodziewaną kontrolę policyjną, niczym poszukiwany przestępca. Sprawdzono czy rower i telefon nie zostały skradzione i czy nie jestem poszukiwanym Cyklistą :D. Ogólnie całą sytuację opisałem u siebie na blogu.
Po kilku minutach sprawdzania i rozmów z przedstawicielami prawa, w końcu ruszyłem pod blok Anks i ustaliliśmy dalszy przebieg wspólnej wycieczki rowerowej. I odtąd do samego Obrzycka już ona prowadziła / nawigowała ;-). Po drodze zaliczyliśmy Tesco Extra, kupując banany na całą wycieczkę i oczywiście... narzekałem jak bardzo kocham jeździć po mieście; nonstop światła, zjazdy, podjazdy, kostka bauma, płytki chodnikowe, mamusie z wózkami, biegacze itp.itd ;) Ale na szczęście obyło się bez ofiar w ludziach i sprawnie wyjechaliśmy z centrum na Morasko w kierunku Biedruska. Piachów nie lubię, ale nie było tak przesadnie źle, w wielu przypadkach trzeba było podprowadzać ale tak to drogi szutrowe i polne były dość przejezdne. Ale za to jakie piękne krajobrazy tuż za Poznaniem! Typowy rolniczy krajobraz z enigmatycznie pofałdowanymi zbożami.
@Anks we wsnej osobie
Singielek Im gębiej tym lepiej (Morasko) Na poligonie Wszedzie piachy :P
Do Obornik dojeżdżamy drogą alternatywną do gęsto uczęszczanej z Południa na Północ naszego kraju DK11 i robimy przerwę na obiad w restauracji Zamkowa. a potem tylko jechać wzdłuż Warty do Obrzycka - czasem miałem wrażenie, że nie jestem w Wlkp, a gdzieś na pogórzu. Ruch samochodowy był naprawdę znikomy, ale niestety zmagamy się dość z silnym wmordewindem, skutecznie utrudniającym jazdę. :/ W pewnym momencie zaczęło mnie boleć prawe kolano, co zmusiło do zwiększenia obciążenia tego lewego.
Polska Szkoa Inżynierii Drogowej
Anks wyczaiła nieruchomy most kolejowy nad Wartą w okolicach Stobnicy, należący niegdyś do linii Oborniki - Wronki, a sponsorem całej linii był hrabia Raczyński, który był właścicielem pobliskich dóbr. O tym możecie przeczytać tutaj, ja zaś dopiszę, że most jest w opłakanym stanie i to tak bardzo, że porównując do tego z Dębna (budowany w podobnym czasie) jest nówka funkiel. A mimo to, tutejsza młodzież i tak siedziała na murze pod przęsłami.
By @anks Samojebka w wykonaiu @anks ;-) To także ;-)
Jadąc przez Zieloną górę trafiamy do celu dzisiejszej wycieczki czyli Obrzycko-Zamek, położone tuż nad Wartą, niczym Pyzdry. Znajduje się tam pałac Raczyńskich, wybudowany w II poł XIX wieku, z dostawioną charakterystyczną wieżą zegarową. W obecnej chwili jest własnością UAMu i tutaj urządzono Dom Pracy Twórczej i Wypoczynku czyli defacto organizowane są sympozja, zjazdy czy konferencje oraz imprezy na świeżym powietrzu. Trzeba przyznać że okolica jest bardzo zadbana, a całość dopełnia groźna i wciąż szeroka Warta - nie było widać jej koryta. Z tablic informacyjnych wyczytaliśmy jeszcze o pałacu w Kobylnikach, ale z uwagi na późną porę, musieliśmy odpuścić.
@Anks w akcji ;-)
Obieramy powrotny kierunek, całe szczęście wiatr się nie odwrócił i wiał w plecy, co wyraźnie przełożyło się na średnią prędkość, a także mniejszy ból kolana (tzn. większa kadencja). Właściwie nie wiem kiedy, ale dość szybko dojechaliśmy do Brączewa, przez które przebiegały niegdyś tory (dziś zdemontowane) linii Wronki - Oborniki i docieramy do mostu. To nie był dobry pomysł na sesje zdjeciowe.
"Zakaz? Jaki zakaz?"
Jadąc w kierunku Szamotuł leśnymi duktami, zauważyłem że na mapie jest droga pozwalająca mi na odbicie na DW187 w kierunku Obornik, a dalej do Murowanej Gośliny. Z wiadomego powodu, średnia prędkość nie schodziła poniżej 27-30km, przez co z biegu zdobyłem ponownie Obornik,i a niewiele później wspomnianą Murowaną Goślinę, którą pamiętam z zeszłorocznego wypadu. Tutaj pozwolę na taką refleksję; ponieważ trasa Szamotuły - Oborniki była dość obfita w ścieżki rowerowo-piesze, co się bardzo chwali, to jednak ich wykonanie pozostawia wiele do życzenia. Tak wiele, że mogę podsumować poniższym filmem:
W Murowanej Goślinie zatrzymuję się na rynku, by zrobić sobie kolację; banany, kanapki, cola + izotonik. Ostatni raz spojrzałem do Locusa, by sobie odświeżyć pamięć, jak to się jechało przez Zielonkę, Bednary i Pobiedziska. Puszcza okazała się łaskawa dla mnie i pomimo wilgoci to jednak trasa nie była obfita w owady czy błota. I tak tuż po 22 zameldowałem się w domu, marząc o gorącym prysznicu, świeżo ugotowanym ryżu i … spać, bo niestety spałem tylko/aż 3h..
W Zielonce Żegnaj Puszczo, do zobaczenia wkrótce!
Kolejna ponad 200tu kilometrowa i rekordowa wycieczka, pełna pozytywnych wrażeń, z pięknymi krajobrazami, poniekąd realizująca moje cele czyli zwiedzić Wlkp wokół Warty. Teraz pozostaje dać odpocząć kolanom, przejrzeć i wyczyścić rower.
Dzięki Anks za towarzystwo! Czuwaj.
Pozwolę na mala reklamę. Jeśli spodobay się zdjęcia w wykonaniu @Anks, to zalajkujcie @Anksfoto na Fejsuniu :).

Super wycieczki organizujesz,gratulacje dystansu.

jerzyp1956 07:19 czwartek, 18 lipca 2013

Całkiem fajna relacja Panie Jakubie

Gość z Wlkp 08:15 środa, 17 lipca 2013

Konkretny dystans (gratki) i jedna z lepszych foto-relacji jakie ostatnio czytałem. Za rok wyprowadzam się na północ Poznania i zawsze myślałem, że w tamtych rejonach rowerowo jest nie za ciekawie... jak widać się myliłem :) Będzie gdzie jeździć :)

ekarol 07:28 środa, 17 lipca 2013

Chodziło mi o sprawdzenie telefonu przez Policję :P Ale już przeczytałem odpowiedź na Twoim blogu :)

sebekfireman 06:06 środa, 17 lipca 2013

Most podobny do tego w Solcu. Ten "mój" pomiędzy Dębnem i O., tzn. aktualna konstrukcja, jest gdzieś z przełomu lat 70-tych i 80-tych XX wieku. A tutaj zdjęcie z września 1939r. "mojego" mostu.

romulus83 22:43 wtorek, 16 lipca 2013

Marcin Oj bardzo malownicza Warta jest, a wielu miejscach bardzo niedostępna. Ciekawe, gdzie dalej mnie poniesie ;-)

ps Sebek Pytałeś się o kontrolę, to całkiem dobrze, przez większość trasy nie używałem Internetu, a jedynie odbierałem najważniejsze rozmowy i spoglądałem do mapnika.

bobiko 22:34 wtorek, 16 lipca 2013

sebek Niestety ten most to praktycznie trup, nadający sie do rozbiórki, tym bardziej ze nie należy do kolei a do lokalnej społeczności. Nie przetrwał próby czasu.

Damarcus :D B''Twin RLZ ;)

Grigor Miałem do Ciebie napisać SMSa czy reflektujesz na małe pogadanko ale sam nie wiedziałem o której wrócę, więc dałem se siana. Tylko wiesz, wypatrywałem gdzieś takiego na białym rumaku :D...

Dzięki Panowie ;)

bobiko 22:24 wtorek, 16 lipca 2013

Gratki za nowy rekord, za świetną relację i fotografie :) Tereny wzdłuż Warty zachęcają do odwiedzenia.

marcingt 22:21 wtorek, 16 lipca 2013

Robisz progres Bobiko! Gratulacje z mojej strony za życiówkę, a jeśli chodzi o widoki i ciekawe miejsca to rewelacja.

grigor86 22:10 wtorek, 16 lipca 2013

Świetna trasa i fotki .
Mój kumpel z którym bardzo często jeżdżę ma taką sama koszulkę rowerowa jak Ty ;)

MarqoBiker 20:47 wtorek, 16 lipca 2013

Ale sobie walnąłeś trasę. Gratuluję rekordu :)
Ten most w Stobnicy miałem jechać odwiedzić, ale nie wiem czy to zrobię, bo wyobrażałem go sobie jakoś inaczej.
Nie wiem czy odwiedzałeś, ale w Murowanej Goślinie jest super miniatura zamku.
Jak wygląda kontrola smartfona?

sebekfireman 19:33 wtorek, 16 lipca 2013
Wpisz trzy pierwsze znaki ze słowa naspo