45/2014 Rajd rowerowy w Trzemesznie i znów do Skorzęcina

Niedziela, 8 czerwca 2014 · Komentarze(0)

A. zaprosiła mnie na rajd rowerowy po gminie Trzemeszno , w którym udział bierze jej chrześniak, więc wcześnie rano leciałem z Gniezna przez Lubochnię i Kujawki by do  Trzema dostrzeć przez Święte - całkiem fajny teren.

A w imprezie wzięło udział 60 osób w różnym wieku, którzy pokonali trasę od parku “Baba” przez Miaty, Miatki, Gaj, Bieślin i Zieleń. Punktem docelowym było Gospodarstwo Agroturystyczne “Dom Stara Chata” u państwa Danuty i Jerzego Semrau w Popielewie. Wcinaliśmy kiełbaski, panie postarały się o picie i słodkości dla wszystkich. Całkiem fajna i spokojna impreza.

Po obiedzie zdecydowaliśmy się uciec do Skoja, tym razem A. dojedzie autem a ja rowerem i tutaj zmieniłem troszkę trasę, żeby zaliczyć taki mały objazd po okolicznych jeziorkach i zapoznać się z lokalnymi trasami, ktorych dotychczas nie miałem okazji poznać.

I tak oto najpier pojechałem nad Popielewskie:

by polnymi drogami dojechać nad Szydłowskie:

Następnie szybkim zjazdem po piachu znalazłem się w okolicach jeziora Kamienieckiego:

Potem obrałem kierunek Skorzęcin, zaliczając po kolei mniejsze większe jeziora i pagórki

Za Skurbaczewem zacząłem sobie pluć w brodę i na innych, ponieważ sporo ludzi wracało ze Skorzęcina, generując kupe piaskowego dymu. Istna Sahara, dobrze ze w samym Skoju było luźniej, dużo spokojniej.

Do Gniezna bez żadnych kombinacji wróciłem przez Piaski i Lubochnę.