6 | Śnieżycowy Jar i publiczny lincz na Marzannie.

Niedziela, 18 marca 2012 · Komentarze(5)

GTR organizował wyjazd do rezerwatu Śnieżycowy Jar, położony nieopodal wsi Starczanowa nad Wartą. Mając na uwadze poprzednią wycieczkę, wahałem się czy jechać czy jednak odpuścić - okazało się, ze niepotrzebnie martwiłem się o kondychę ;-).

Zatem na 8ma zbiórka na PKP Września i w pociąg do Poznania, skąd odebrał nas przewodnik i poprowadził Nas pod hotel Naramowicki - tu zlokalizowała się nieco większa zbiórka chętnych.

I stamtąd, ulicami Poznania podążalismy w jego północne rewiry, położone nad Wartą. Trasa nie była prosta, bo obfitowała w piach, miejscami było bardzo sucho! Ale za to mogliśmy podziwiać budzącą się leniwie przyrodę do życia.

W rezerwacie było mnóstwo ludzi, zarówno fani narciarstwa bez nart, pieszego i rowerowego trekkingu a także...zwykli mieszkańcy, którzy chcieli aktywnie spędzić niedzielny dzień :) Fenomenem tego miejsca są Śnieżyce Wiosenne, które przywędrowały z północy a na wiosnę obficie kwitną zamieniając połacie leśne w śnieżnobiały dywanik. Niestety w tym roku ze względu na przymrozki w lutym, okres ten troszkę się spóźnia i możliwe ze szczyt nastąpi w najbliższe dni. Polecam zajrzeć na stronę, gdzie panowie prowadzą takowy dziennik.

Po zwiedzaniu, KTR Sigma zaprosiło nas na kiełbachę i topienie Marzanny nad Wartą. Trzeba przyznać, że było to całkiem urokliwe miejsce, gdzie można było odpocząć i nabrać siły na powrót.

Powrót trochę inną droga, bezpośrednio na PKP Poznań Wschód, z tempem tak wolnym, że momentalnie zacząłem zasypiac ale niestety taka jest idea grupowych wyjazdów. Trzeba sie do tego dostosować.

Pierwszy przejazd pociągiem.

W pełni udany weekend rowerowy, pierwszy raz w tym roku. Oby takich było jak najwięcej ;-)

Trasa:

To już wiem, skąd dziś to ciepełko i słoneczko. :)

lavinka 09:24 czwartek, 22 marca 2012

Najlepiej chyba jechać tam w dzień powszedni, do południa - wtedy jest tam cisza i spokój i nie ma prawie żadnych ludzi.

sebekfireman 08:00 czwartek, 22 marca 2012

@sebekfireman: tak jak napisałem wyżej, niestety z powodu anomalii z przymrozkami, wszystko troszku sie opozniło.
@grigor: jakby nie patrzeć, to masz blisko do rezerwatu. Proszę o zdjątka;-) ps: wez zamykanie, niby jest patrol leśny ale cholera wie kto tam pilnuje.

bobiko 21:16 środa, 21 marca 2012

Coś kiepsko z tymi śnieżycami w tym roku. Jak byłem tam w 2008 roku to o tym czasie był już tam wielki biały dywan tych kwiatków.

sebekfireman 20:54 środa, 21 marca 2012

Jadę tam w weekend :-) zachęciłeś mnie.

grigor86 19:30 środa, 21 marca 2012
Wpisz dwa pierwsze znaki ze słowa erzep