17 | Lednicko - Gnieźnieńskie Keszowanie

Sobota, 28 kwietnia 2012 · Komentarze(4)
Kategoria > 100, Wmordewind
Od rana szybki zapierdziel przy przygotowaniu rowerka na cały dzień, oczywiście nie obyło bez spóźnienia z mojej winy. I wspólnie z Uzielem z Zalewu Wrzesińskiego udaliśmy się w kierunku Czerniejewa szosą, gdzie był chwilowy postój na zakupki w Biedronce.

Postój przy parkingu leśnym był okazją do dyskusji nad dalszą trasą oraz odpoczynku. W sumie burder jest mniejszy ale niestety wciąż jest. Dojezdzając do Wierzyc (krzyżówka z S5) totalnie zgłupialiśmy którędy mamy jechać, więc kawałek drogą szybkiego ruchu i Uziel wyłapał "dziurę" w barierkach a następnie polną drogę do Nowej Wsi Lednogórskiej. Dalej już było w miarę jasno :).

W Imielnie natrafiliśmy na kościółek w stylu romańskim - mały ale za to bardzo konkretny z organkami na górze. Po wyjściu z kościółka można było się przekonać jak gorąco jest na zewnątrz - licznik wskazywał coś na powyżej 30°!!

Piastowska Drużyna - OP131E

Pierwszy cel został szybko namierzony, w końcu to charakterystyczne postacie przy wjezdzie na Ostrów Lednicki.

budynki należace do muzeum etnograficznego w Dziekanowicach

W tle jest kolejny cel - Ostrów Lednicki.

Mieszko I - OP2815
Dojezdzając do muzeum w Ostrowie Lednickim wisiała kartka, ze dziś jest wlotka bezpłatna czyli Uziel miał rację. Trochę pokręciliśmy tu i tam w oczekiwaniu na prom. Jak się wkrótce okazało, rowerem nie można przeprawić się, bo...właśnie nikt nie umiał powiedzieć dlaczego. Nie było żadnej informacji o tym, że dalsze poruszanie rowerem jest zabronione i że należy zostawić na wjezdzie do muzeum. Tam pewna pani wprawdzie zamyka na klucz drzwi ale nie daje gwarancji przed utratą roweru. Także odpuściliśmy jedyną dziś niezdobytą skrzyneczke.

Zielona Skrzynka - OP1D96
Kolejna skrzyneczka była pod drugiej stronie, więc trzeba było jeziorko objechać. Z daleka było widać Bramę - Rybę, miejsce zlotu młodzieży.

Dojezdzajac na miejsce ukrycia skrzynki, trzeba było troszkę naszukać, bo miejsc, gdzie mogło być, było zdecydowanie dużo. Ale równiez szybko poszło, szybki wpis i pojechaliśmy nad słynne Pole Lednickie.

I na brzegu Lednicy postanowiliśmy odpocząć tuż przy replice barki Św.Piotra.

W Imiołkach znaleźliśmy taakieeee duuuuże i potężne drzewo i zastanawialiśmy ile lat to cholerstwo może mieć. Oczywiście jest to pomnik przyrody, chroniony prawnie.

I ruszyliśmy w stronę pierwszej Stolicy Państwa Polskiego. Niestety przekonaliśmy się o sile wiatru, który mimo, że był b.ciepły to jednak dawał po kościach. Jedno z silnych wmordewind, z jakim miałem do czynienia. W międzyczasie napisałem do Seby sms'a, czy jest może w Gnieźnie - okazało się, że ten pojechał w moje strony .

Katedra Gnieźnieńska. - OP3031

Jakoś udało Nam doczłapać się do Gniezna. Na Wenecji jak zawsze pełno ludzi i .... dziewczyn tez nie brakowało ale niestety Natalizy nie było ;)

Patrząc na wszystkie dekoracje wokół Katedry oraz ludzi pracujących na polu przed papieskim ołtarzem, uświadomiłem ze przecież jest odpust św.Wojciecha i momentalnie zwątpiłem w sukces szybkiego podjęcia kesza. Ale odrobina cierpliwosci i mamy skrzyneczkę - dowód! :)

Gniezno "Ludziom Morza" - OP3DE8

To miała byc szybka skrzyneczka ale.. lokalizacja pomnika na skraju dwóch głównych ulic w mieście sprawiała, że podjęcie wymagało jeszcze większej ostrożności i szybkiego macania :).

Powrót

Moge podsumować tyle: K..r..czaki! Powrót byl niezwykle męczący, niekiedy nie przekraczał 16 17km/h. Do tego wzmogła się kontuzja Uziela. A na sam koniec podjechałem pod parking Kauflandu we Wrześni, gdzie czekał na mnie Sebek. Wspólnie wspominaliśmy sobotnie wycieczki i wymienialismy się doświadczeniami odnośnie keszów. Zrobiło się dośc późno, a jeszcze mieliśmy kawał drogi do domu.

Takie wycieczki to ja lubię. I pierwszą opaleniznę na czerwono zaliczyłem ;).

Trasa:

W barierkach jest dziura w której się spokojnie mieści rower i prowaditiel. Znajduje się prawie na wprost tego wyjazdu od strony Wierzycy. Fakt na pierwszy rzut oka jest mało0 widoczny i mało napawający nadzieją na przejazd. Bylem tam wczoraj. Wrrr lotnisko w Bednarach zabramkowane z zakazami itd buuu Widzę z Lednicy pamiątek nie zabrałeś bo nadal stoi to i owo ;) A byłeś tam pod tymi chatami muzealnymi (stara szkoła przetransportowana z Czerniejewa, dom podcieniowy skędyś tam, spichlerz, a kawałek dalej wiatrak pod drzewem) To było chyba w okolicy Rybitwy czy jakoś tak. Jechałem z kolesiem zwyczajowo w części polami lasami i ... gdzie. Koleś aż marudził że aparatu nie zabrał :D

keramp 19:34 czwartek, 3 maja 2012

Bardzo fajna wyprawa szkoda że się nie spotkaliśmy na trasie

jerzyp1956 07:23 środa, 2 maja 2012

@lavinka: Wieczorem zastanowię się nad mailem do dyrekcji muzeum, gminy a także powiatu. ZObaczymy.

bobiko 10:49 niedziela, 29 kwietnia 2012

Co za głupota z tymi rowerami. Kolejny raz pokazuje to, jak dyskryminowani s ą w Polsze rowerzyści. Ja bym napisała skargę, nie wiem, do gminy, do dyrektora, do kogokolwiek.

lavinka 10:32 niedziela, 29 kwietnia 2012
Wpisz trzy pierwsze znaki ze słowa ksree