110/2017 W jeden dzień do Kołobrzegu SOLO.

Poniedziałek, 31 lipca 2017 · Komentarze(7)

Znów to zrobiłem! Podobnie jak w zeszłym roku, tegoroczny urlop zamierzaliśmy spędzić w okolicy Kołobrzegu, więc pojawił się plan dojechania tam na rowerze. Więc do dzieła!

Niestety, ani Mariusz, Grzesiek czy Uziel nie mogli wziąć udziału w wyprawie, zatem pozostało jechać mi samemu. Oczywiście, że miałem obawy, bo wyprawę SOLO sprzed dwóch lat do Gdańska, które mocno dało we znaki ale  dzieki temu zyskałem spore doświadczenie w takich jednodniowych wyprawach rowerowych nad morze.

Na planowanie wyprawy nie miałem za dużo czasu, w zasadzie z pomoca mobilnej aplikacji Locus Map i dodatku Brouter (wersja webowa) wygenerowałem całkiem ciekawą trasę, którą wgrałem do Garmina i zapasowego urządzenia rejestrującego ślad.  Jedyną rzeczą, która mogła zniweczyć plan, była pogoda. Synoptycy zapowiadali skwar, potężne burze wraz z ulewami a miejscami traby powietrzne zwłaszcza na Pomorzu Zachodnim, gdzie miałem właśnie być.  Dlatego miałem opracowany plan awaryjny w postaci auta prawie serwisowego ;-) - na którym zamontowałem bagaz z stojakami rowerowymi.

Na szczęście nie był w ogole potrzebny, pogoda była wrecz rewelacyjna a słońce nie dokuczało przez większośc trasy. Pewnie to  za sprawą frontu burzowego, które przechodziło nad Notecią zarówno w niedzielną noc (było widać z okna burzę) jak i nad ranem. Troszkę problemu było w okolicy Pily, gdzie troszkę popadało i wpadłem w poślizg na cholernych przejściach dla pieszych - nic poważniejszego się nei stało..poza moją dumą.

Przy okazji przetestowałem wersję bezplecakowej wycieczki i większość potrzebnych bagaży wrzuciłem do torby podsiodłowej, o której wspomniałem w tym wpisie

Słoneczko powoli wstaje - tuż przy S5
Topeak w akcji
Nad Wągrowcem niezbyt ciekawe chmury
Równica nadnotecka między Strzelcami a Milczem

W oddali widoczna Wysoczyzna Chodzieska
Panorama nad Notecią - między Milczem a Kaczorami
Jeszcze jedno spojrzenie na Noteć i chmury - kierunek Gniezno
Meandrująca w oddali Gwda na przedmieściach Piły
Na sporym podjezdzie między Piłą a Wałczem - piekny widok na dolinę Gwdy i Noteci
Tuż tuż Wałcz
Gdzieś na Pojezierzu Zachodniopomorskim
W cieniu - Dąb Antek w Złocieńcu
Postój w okolicach Gościna
YEAH!
na moście w Dźwirzynie - udało się :)

To tak tytułem wstępu, bo większa częśc relacji będzie tradycyjnie na moim blogu, a tymczasem zapraszam do małej galerii zdjęć oraz zajrzenie na Strava (dajcie kudosy)i przejrzenie galeri zdjęć. dodatkowo podrzucilem linka do relive.cc ;-)

@rmk: właściwie to nie zarywałem nocki ;-)

bobiko 07:49 piątek, 18 sierpnia 2017

Gratuluję samozaparcia i przejechanej trasy :) Trzysta kilometrów samemu z zaliczeniem nocki to zawsze spory wyczyn :)

rmk 14:22 niedziela, 13 sierpnia 2017

@Grigor: dzięki :) moze nei jest to tak efektownie opisane jak u Ciebie ale bedzie szersza relacja na blogu.

@Trolling: myslalem o szosie ale ... ciesze się, że wzialem MTB

@Sebek: łal linka do gpsies. Tak, jechałem niestandardową drogą nad morze - spodobała mi się.Większość dróg to były drogi lokalne i powiatowe. zdarzały się szutry i odcinki leśne (te z uwagi na błota starałem omijać), były też DW (zwłaszcza pomiędzy Gościno a Kołobrzegiem) ale te albo miały drogę rowerową / rower-pieszy albo można bylo odbić na boczne drogi i dojechać naokoło ;-).

bobiko 08:06 środa, 9 sierpnia 2017

Super

grigor86 20:31 wtorek, 8 sierpnia 2017

Mistrz. Lub miszcz - ganz egal, wybieraj sam. Solo trzy stówy, kaski z głów :)

Trollking 20:18 wtorek, 8 sierpnia 2017

Gratuluję po raz kolejny zdobycia morza w jeden dzień :) O której ruszałeś w trasę i o której zajechałeś na miejsce? Na drogach spokój był?
Kurcze - nie lubię tych śladów na mapie na Stravie bo są strasznie nieczytelne przez brak przezroczystości śladu i brak kolorów kategorii dróg, a z tego co widzę chyba jechałeś jakąś niestandardową drogą.

sebekfireman 16:07 wtorek, 8 sierpnia 2017

WoW! Gratuluję udanej wyprawy nad morze!

anka88 16:07 wtorek, 8 sierpnia 2017
Wpisz dwa pierwsze znaki ze słowa piast