171/2017 Konińskie Rubieże - Licheń / Puszcza Bieniszewska

Poniedziałek, 16 października 2017 · Komentarze(5)

Zastanawialem sie, gdzie w wolny piękny poniedziałek udać się na dłuższą szosowa wyrype. Było kilka opcji ale ostatecznie wybrałem wschodnie rejony i je nazwałem Konińskimi Rubieżami, w których dawno nie byłem a wypadałoby odświeżyć pamięć. Jedynymi rzeczami , co mogło stać na przeszkodzie to wiatr i... ubiór (dylemat z sobotniej seteczki) ale z tym sobie poradziłem, zabierajac ze sobą torbę podsiodłową Topeaka. A do niej zapakowałem: kurtka, bluza, nogawki, jedzenie etc.

Wyruszyłem dużo później niż planowałem (chwilowe prace przy szosie etc) ale jak już ruszyłem, to zatrzymałem się dopiero za Trzemesznem a potem w okolicach Kleczewa.

Standardowo króciutki postój na dawnej granicy prusko-carskiej w Anastazewie.

Nieczynne wyrobiska w okolicy Kleczewa są zalewane wodą.

i w przybliżeniu:

Dłuższy postój zrobiłem na stacji nieopodal Ślesina (kawa FTW!)

Jak już byłem w Ślesinie, to nie sposób było zatrzymać się przy ośrodku wypoczynkowym.

Do dzisiejszego celu wycieczki dzieliło raptem kilka kilometrów ale i tak z daleka było widać oczojebne złote kopuły bazyliki, potocznie zwanej licheńskim koloseum.

Była okazja do chwilowej zadumy nad kilkoma ważkimi sprawami ale też podziwanie ile to kasy utopiono.

I na koniec:

Po drodze spojrząłem na Golgotę:

Pytanie czy owa tzw. ustawa dezubekizacyjna obejmie i te napisy przy Golgocie:

Niby na terenie Sanktuarium rowerem jezdzić nei mozna ale widocznie pewna grupa trzymająca władzę może to robić:

Dobra. Koniec dobrego, trzeba obrać kierunke domu i szczerze powiedziawszy, byłem w czarnej dupie. I wiedziałem już wtedy, że wrócę nieprędzej jak koło 20. Wszak nie musiałem śpieszyć ale... wiecie ;-) po ciemku to nie lubie jezdzić.  Powrót przebiegał przez Goclawice i Puszczę Bieniszewską ale zanim dojechałem do Gocławic, miałem do pokonania ... 3kilometrowy szutrowy odcinek, co stanowiło nielada wyzwanie dla szosy..  Dla takich widoków warto było.

W Koninie godzina szczytu była imponująca

I tradycyjnie nie mogło zabraknąć zdjęcia z gocławickim titanicem

Gdy uporałem się z ruchliwym odcinkiem DW264, przecinającym Puszczę Bieniszewską, reszta trasy przebiegła bardzo spokojnie.

Coraz ciemniej i chłodniej

Tak właśnie ... spędziłem poniedziałkowy dzień wolny ;-)

Dzieki. Co do pytania, to niestety nie kojarzę - podlinkuj - ale na mapach widnieje jako zbiornik wodny po nieczynnej kopalni odkrywkowej Kazimierz Połnoc. Generalnie dojazd jest prosty, na rondzie od strony Dobromyśla jedziesz prosto i masz ślepą uliczkę ;-)

swoją drogą spojrzałem na archiwalne wpisy z Twojego czy mojego bikeloga i kurde ... przypomniały mi się opuszczone domy, których nie było tym razem.

bobiko 08:17 piątek, 20 października 2017

Dobrze spędzony dzień w fajnych okolicach :) Jestem ciekaw tego zalewania odkrywki w Kleczewie - czy to jest ta część odkrywki co na niej byłem po prawej stronie od skrzyżowania czy też ta część po lewej stronie od skrzyżowania

sebekfireman 04:54 piątek, 20 października 2017

@maniek: generalnie to jest ona dość podmokła i trzeba uważać na niektóre nieoficjalne trasy w tej puszczy. Pewnie grubasek od Grześka przydałby sie w takich warunkach. A tak powaznie, to byłem tam ze 2 - 3x razem z Uzielem, może nie tyle penetrując ją, co zwiedzając mury męskiego zakonu.

@trollking: polecam pozwiedzać ale sprawdz zawsze: kierunek wiatru i / lub rozkład pociągów. Co jak co ale odległość między PO a PKN jest spora a gdzie jeszcze zawracacać. Chyba ze do Torunia przez Konin.. też można :D Dzięki.

bobiko 07:29 czwartek, 19 października 2017

Jeszcze większe graty :)

Licheń... hehe. Kiedyś muszę się tam wybrać, choć pewnie z granatami nie wpuszczają :)

Trollking 21:58 środa, 18 października 2017

Fajny trip :-) Natomiast co do Puszczy Bieniszewskiej, to w czerwcu byłem w jej głębi i to podczas ulewy. Zrobiła wrażenie. Totalna dzicz miejscami. Ale to oczywiście miejsce do odwiedzenia na MTB, a nie szosie.

maniek1981 21:08 środa, 18 października 2017
Wpisz dwa pierwsze znaki ze słowa piewa