30/2013 | Po porze deszczowej i niekielskie osady Olędrów

Poniedziałek, 13 maja 2013 · Komentarze(8)

Początek intensywnego (kolejnego) tygodnia w maju trzeba było uczcić rowerowo. Odezwał się Uziel, który wraca do regularnego kręcenia po chorobie, więc podwieczorny trening rozruchowy sam się zaplanował. A trasa? Nie chcialo mi się włączać GPS'a ale muszę przyznać, ze zrobiliśmy fajne zawijasy w terenie, bo szukaliśmy opuszczonego cmentarza ewangelickiego. Ma to związek z Niekielskimi Olędrami - tutaj możecie poczytać - otwartymi w zeszłym roku szlakami dla rowerzystów i kijkarzy. :)

Uziel a w tle domek. W połowie odnowiony i raczej zamieszkały.
Czas jest bezlitosny ale na szczęście są ludzie, którym los opuszczonych cmentarzy nie jest obojętny.
Fajnie wytyczone trasy na terenie gminy Nekla.

Z minuty na minutę robiło się coraz chłodniej, z 14C temp spadała stopniowo do 11 .. 9.. 8! a a my w krótkich spodenkach, heheh. Ale jadąc na Czerniejewo, rozgrzaliśmy asfalt i praktycznie do samej Wrześni kręciliśmy na spidzie - dzięki czemu było ciepło.

Wrześnica żegna nas...mgłą

I weź, jedz za nim ;-)

Szybki prysznic, szybka kolacja i praca. Życie.

Kajman tam gdzie byliście, to rzeczywiście jest świetnie zorganizowany system szlaków ;-) choćby dzięki programowi All For Planet. (czy jakoś tak). W powiecie wrzesinskim na próżno szukać tak mocno zorganizowanego, są przypadki na poziomie gminy ale ... no ;)

bobiko 21:20 wtorek, 14 maja 2013

Tak oznaczonych tras to wam zazdroszczę, co i rusz inny szlak:)

Kajman 20:51 wtorek, 14 maja 2013

Olęderskie osadnictwo na terenie Puszczy Pyzdrskiej to nie tylko obszar od Pyzdr do Zagórowa, ale też dalej w Chocza. Sporo drewnianych domów i typowej olęderskiej zabudowy. :)

romulus83 18:50 wtorek, 14 maja 2013

W zeszłym roku przejechałem cały ten szlak. W zasadzie są oznaczenia tylko małej pętli i dodatkowego szlaku do Podstolic. Wersja rozszerzona szlaku do Leśnej Grobli nie ma żadnych oznaczeń i trzeba jechać na „czuja”.

kamilzeswaja 17:17 wtorek, 14 maja 2013

Marcin Jak na moje, to kijowo oznaczone są te trasy - brak strzałek w miejscu kiedy jest skrzyżowka z 3-4 różnymi dróżkami.

bobiko 22:05 poniedziałek, 13 maja 2013

Jakoś w styczniu odkryłem ten szlak czytając tablicę przy kościele w Nekielce.

marcingt 22:00 poniedziałek, 13 maja 2013

kkkrajek18 Podobne osady są między Pyzdrami a Zagórowem, na tych ciężkich piachach. tutaj w Nekli jest to jakoś ucywilizowane ale też dobry teren na szersze opony ;-)

bobiko 21:33 poniedziałek, 13 maja 2013
Wpisz dwa pierwsze znaki ze słowa enera