15/2019 Pół szosa / Pół gravel

Niedziela, 20 stycznia 2019 · Komentarze(5)

Od samego rana grzebałem przy szosie, głównie z zamiarem zmiany opon szosowych na gravelowych. Wykorzystując zapasowy komplet kół (na nowo wycentrowanych i przesmarownych) założyłem komplet BTwin Gravel Light o szerokości 32mm. Była obawia czy się zmieści ale przyjaciel z Łodzi zapewnił mnie, że na pewno wejdzie (mamy taką samą szosę a od niego zerznałem pomysł gravela ;-)). do tego zmieniłem pedały SPD-SL na zwykłe SPD, co by zimowe buty wpiąć

Wygląda rasowo ;-)

Niemniej, operacja zakończyła się połowicznym sukcesem, ponieważ dętka w przednim kole wystrzeliła niczym rakieta w kosmosie.  Nie mając zapasowej (SIC!) dętki o szerokości 25-32mm, postanowiłem jechać na szosowej przedniej oponie z obniżonym ciśnieniem.

Mając odrobine wolnego czasu to pojechałem przetestować. Jakie odczucia? Mieszane ale nie do konca zgodne z oczekiwaniami. Bo przednie koło zbyt małe ciśnienie i nie pozwalało zaszaleć. A szkoda, bo oszroniona okolica  robiła robotę.

Widoki takich okolic bardzo zachęcały, zeby tam wjechać...

No nic, następnym razem sie uda :-)

Plus faktycznie jest taki, że wiemy, iż da się zrobić coś, co kosztuje krocie dość niewielkim kosztem :)

Trollking 18:44 środa, 23 stycznia 2019

@T-King nie spodziewam sie samozachwytów ale udowadnia to, ze triban jest uniwersalną szosówką. ;-) Inna kwestia to własnie chciałem sprawdzić, jak to jest z Gravelami i to, że zimą w miastach śmigają na szosach. nie tylko w USA ale tez w UK czy w Dojczu.

@Anka && Grigor: terenowa to może zbyt dużo powiedziane ale na pewno lepiej zimowych dróg bedzie sie trzymać. brakuje tylko hydraulicznych hamulców ;-))

bobiko 13:10 środa, 23 stycznia 2019

Podrasowałeś swoją maszynę :)

anka88 08:15 środa, 23 stycznia 2019

terenowa szosówka

grigor86 21:59 wtorek, 22 stycznia 2019

Ciekawy pomysł, choć osobiście jestem w temacie rowerów konserwą - szosa to szosa, wszystko inne to... nieszosa :) I tymi wszystkimi dopiero jeździłbym gdzieś w teren.

Trollking 22:03 poniedziałek, 21 stycznia 2019
Wpisz cztery pierwsze znaki ze słowa rkije