Grande fondo ( + kontakt z policyjnym BMW) ⛅

Niedziela, 26 kwietnia 2020 · Komentarze(3)

Wreszcie mogłem odwiedzić śp. Tatę. na cmentarzu. Wcześniej - przed świętami - nie było to możliwe a i policja rozdawała mandaty.  Na szczęście poluzowano obostrzenia i można było sobie śmignąć na szosie. Miałem towarzysza,  zachowując odpowiednią odległość i ostrożność (rozmowy tylko w buffach na ryju albo wcale).

Zawitaliśmy też nad Wartą w Czeszewie, gdzie spotkaliśmy wędkarzy z maskami na twarzy. Ok, to ma sens.

Po chwili zajechała ekipa na mtb, gravelach, chcąca przedostać sie promem do lasu czeszewskiego, i witała się, nie zachowując należytej ostrożności. czyli rączka do rączki. Sama trasa bez większych zmian a ruch na drodze znikomy - mimo ze to była niedziela handlowa.

aa  była niespodzianka we Wrześni. Jadąc ul. Wrocławską w sposób prawidłowy, dostaliśmy poproszeni przez policjantów z BMW (przez megafon, a wcześniej był dźwięk sygnału) o kontynuację jazdy CPRem, znajdującym sie po lewej stronie. W mojej ocenie nie musieliśmy tego robić (zgodnie z konwencją genewską) ale nie chcieliśmy marnować czasu na jakieś zbędne dyskusje ;)

ps: Średnie zachmurzenie, 7°C, Odczuwalna temperatura 5°C, Wilgotność 72%, Wiatr 4m/s z ZPłnZ - Klimat.app

@GOŚĆ: chodziło o konwencję genewską. Co do zasady, ja stosuję sie do znaków, bedacych po prawej stronie jezdni. O ile nie ma zakazu jazdy rowerem. Popatrz na dyskusję u Olgerda . Aczkolwiek nie znam Twojego przypadku.

@T-King: logicznie, nie?

bobiko 07:47 wtorek, 28 kwietnia 2020

Tu powinna działać logika - jeśli na drodze, którą podążamy, nie ma zakazu jazdy rowerem, nie ma też obowiązku zwracania uwagi na znaki po naszej lewej stronie, bo nas nie powinny obowiązywać.

Ale faktycznie, najlepiej się nie kłócić, tylko zjechać, pomachać panom i tyle :)

Trollking 20:37 poniedziałek, 27 kwietnia 2020

Dzień dobry, poproszę o szczegóły tej interpretacji, że przebieg DDR po przeciwnej stronie jezdni zwalnia nas z obowiązku korzystania z niej. Na razie w starciu z wymiarem sprawiedliwości [w dwóch instancjach] jest wynik 0:2 na moją niekorzyść. Nie miałem szczęścia na tak wyrozumiałych policjantów, może dlatego że była to tylko kia. Pozdrawiam.

Gość 12:37 poniedziałek, 27 kwietnia 2020
Wpisz trzy pierwsze znaki ze słowa odnie