Z wizytą w Środzie Wlkp.

Niedziela, 21 czerwca 2009 · Komentarze(0)
Środa Wlkp. nie jest nudna, wręcz sprawiała wrażenie miasta bardziej otwartego, no może nie jest aż taka jak Września, ale swoje walory ma. Zabytki, często drewniane i remontowane na czasie.
Wpadłem zobaczyć także jeziorko, a tak naprawdę zalew Moskawa i powiem szczerze - naprawdę wiele dobrego urządzono, godny podziwu teren rekreacyjny - jedynie stan jakości wód pozostawia wiele do życzenia.
Najlepsza była jazda w kierunku Janowa wdłuz tego zalewu - niekiedy teren bagnisty, trawiasty i pytanie - czy dobrze robimy ;). W Janowie podziwialiśmy piękny kościołek, którego czeka remont dachu, o czym poinformował nas świeży proboszcz. Był rozmowny i mówił o kilka ciekawszych sprawach parafialnych - m.in. o tym, że w okolicy jest stary kościółek, ale zamknięty. Sam był zaskoczony ze nas przywiało w te okolice. I tak wyruszyliśmy w kierunku Dominowa (trasa Nekla - Środa), by potem odszukać ten kościółek. Zamiast tego znaleźliśmy stare lotnisko, najprawdopodobnie z czasów II WŚ i tu stacjonowało niemieckie Luftwaffe - zarośnięte trawą betonowe bloki, ale próbę czasy zaliczyly nawet ogrodzenie z kolczatką, doprawdy udana eksploracja terenu :)

Z Dębiczka dojechaliśmy do Dominowa przez lasy i Szrapki, by przez Orzeszkowo, Targową Górkę, Racławki, Chociczę Małą i Wielką trafić do Wrześni. :)

czyli: Września->Bardo->Murzynowo Kościelne -> Połażejewo -> Rumiejki -> Chudzice -> Środa Wlkp -> Janowo -> Dębicz -> Dębiczek -> Mączniki -> Dębiczek -> Szrapki -> Dominowo -> Orzeszkowo -> Targowa Górka -> Racławki -> Chocicza Mała i Wielka -> Wrzesnia