Tour de Pałuki (II) Jabłowska Góra

Niedziela, 21 maja 2023 · Komentarze(2)

Ostatnio trwa zmasowany atak na Pałuki. Tak, to prawdziwe Tour de Pałuki, których (jeszcze) w pełni nie odkryłem. Była piękna pogoda, żółto-zielone morze rzepaku i zbóż, choć i tym razem #wmordewind dawał we znaki.
Po drodze była Dolina Gąsawki (po raz którys), przepiękne rejony skupione wokół jezior Oćwieckie, Chomiąskie czy Foluskie. Nie zabrakło szutrowych odcinków, białego pyłu.. W oddali było widać pałac w Lubostroniu, ale i tak celem dzisiejszego tripu był podjaz na Jabłowską Górę, którą "odkrył" Sebekfireman.
Nie byłem pewien czy dojadę z uwagi na ograniczony czas oraz ból lewego kolana (pomogłem poprzez obniżenie siodła), ale ciesze się, ze tam byłem. Dojazd do kulminacyjnego punktu był przepiękny, bo osadzony w lesie (podobnie jak Dziewiczą Górę) a potem "upał" na nieformalnym punkcie widokowym, skąd widać wioskę a i wiele ciekawych obiektów. Następnie szybki zjazd w dół i jesteśmy we wsi Jabłowo Pałuckie.
Po kilku kilometrach docieram do Wenecji.. z innej strony, bo bardziej szutrowej, malowniczej z widokiem na jezioro Weneckie. Po krótkim postoju obrałem sobie drogę na Marcinkowo Górne i dosyć szybko sobie przypomniałem, ze juz tą drogą jechałem. Tak, skitrana jakość asfaltu (lub czego, co przypominało droge ;-) Nie mogło zabraknąc postoju na hotgoda w rogowskim Orlenie, po czym szybko szmychnąłem w stronę ulubionego odcinka Rezerwat Mięcierzyn.
Mając odrobine wolnego czasu, postanowiłem zaliczyć kwadraty w pobliżu Przysieki i Nowaszyc. Odcinek polnych dróg nieco dał we znaki, wiec szybko wróciłem na asfalty i przez Światniki Małe / Wielkie oraz Mączniki docieram do domu.

Link do aktywności
Playlist synced with Perform (pr.fm)
  1. Tensnake - How Will I Know
  2. Kölsch - All That Matters
  3. Marc Et Claude - I Need Your Lovin' (Like The Sunshine) - Dark Moon Remix
  4. Marco V - Simulated
  5. Jonas Mantey - Sie Ist Schön
  6. Louie Austen - Hoping - Matthew Herbert's High Dub
  7. Elektryczne Gitary - To koniec - 2014
  8. Męskie Granie Orkiestra 2023 - Supermoce (feat. Igo, Mrozu & Vito Bambino)
  9. Męskie Granie Orkiestra 2019 - Sobie i Wam
  10. Krzysztof Zalewski - Annuszka
  11. Męskie Granie Orkiestra 2021 - I Ciebie też, bardzo (feat. Daria Zawiałow, Dawid Podsiadło & Vito Bambino)
  12. Dawid Podsiadło - To co masz Ty!
  13. Męskie Granie Orkiestra 2020 - Świt (feat. Daria Zawiałow, KRÓL & Igo)