W Gieczu

Niedziela, 27 września 2009 · Komentarze(0)
Tym razem celem był Giecz, jedno z najstarszych grodów pierwszych Piastów. To tu mieszkał Mieszko I i Bolesław Chrobry, czyniąc Giecz jednym z najważniejszym ośrodków politycznych we wczesnym średniowieczu.

Już kiedyś byłem, jako uczeń szkoły podstawowej brałem udział w rajdzie rowerowym i cel był właśnie Giecz. Dodatkowo dzięki ojcu wtedy załatwiłem w pobliskiej leśniczówce ognisko, więc dodatkowa frajda.

Dziś, co prawda cieszy się mniejszą popularnością niż wrzesińskie Grzybowo, ale również dostało dofinansowanie na prowadzenie dalszych prac wykopaliskowych. Polecam bardzo. Jeśli chcecie wiedzieć, to Giecz leży na trasie Środa Wlkp - Nekla (a dokładnie Dominowo - Nekla).

Trasa:
Bardo → Targowa Górka → kierunek Nekla → Milkarowo → Poświętne (przez las wdłuż A2) → Giecz → Nowojewo → Biskupice → Giecz → Dzierznica → Stroszki → Nekla → las → Marzelewo → Psary → Chocicza → Września

Zdjęcia:
Więcej zdjęć w mojej picasie
Z ambony myśliwskiej k. Targowej Górki © bobiko

Kościółek Św. Mikołaja w Gieczu © bobiko

pozostałości po grodzie w Gieczu © bobiko

Ważne:
Więcej informacji na stronie muzeum w Gieczu

PS Cholera, wpadłem w ten dziki las, w jeżyny no i nie obyło się bez skaleczeń (bu, ale jestem dużym chłopcem :P)