Wietrzna stówka

Niedziela, 19 lutego 2023 · Komentarze(1)

Meteorolodzy zapowiadali silny wmordewind w weekend, co sie sprawdziło. Sobotę odpuściłem (plany rodzinne nie pozwoliłyby tak czy siak) ale niedzieli już nie mogłem zignorować.
Zastanawiałem się nad kierunkiem destynacji, rozważając opcję dojechania pociągiem do Poznania. Jednak kierunek wiatru był niezbyt przychylny (szczególnie, ze w wczesnopopołudniowych porach miał sie wzmocnić), to też wybrałem wariant skocko-wągrowiecki. Z tym, że do Wągrowca to nie dojechałem i w Skokach zmodyfikowałem trasę, skręcając na powiatową drogę łączącą DW196 z DW190.
Głownym celem wycieczki były nowe kwadraty w okolicach Sławy Wielkopolskiej, Skoków czy Wągrowca. Skockie okolice mają sporo do zaoferowania, więc będzie okazja do dalszej gravelowej eksploracji - szczególnie wokół jezior, których jest tam bez liku.
Gdy dojechałem do Gniezna, okazało się ze mam jeszcze troszkę czasu na dokręcenie do ? km. Więc zaliczyłem słynną "Budaszówkę" w Gnieźnie (tak nazywa się inwestycję drogową na ul. Roosevelta,na której wprowadzono spowolnienie ruchu, dodano pas rowerowy) i niestety mam mieszane uczucia - głownie z powodu zanieczyszczenia pasów rowerowych.
ps: Uziel planował swoją wyprawę, najpierw na południe ale po mojej rozmowie, zmienił kierunek - zdecydowanie logiczna decyzja ;))