32/2013 | Kaliszfornia zdobyta!

Niedziela, 19 maja 2013 · Komentarze(6)
Kategoria > 100, Wmordewind

Pomysł na Kaliszfornię powstał po wczorajszej wycieczce i w sumie tylko warunki pogodowe mogły zepsuć koncepcję dzisiejszego wyjazdu - spooory wmordewind i bardzo ostre słoneczko. Ale najgorszy etap to pobudka, nie mogłem za nic się dobudzić rano i jakoś ze sporym opóźnieniem wyruszyłem.
Z Uzielem umówiliśmy się pod Tesco ale ostatecznie spotkaliśmy się na granicy w Borzykowie - myślałem ze będzie on pierwszy ale ... okazało się, ze rozpędziłem i musiałem poczekać ;-) Wspolnie dojechaliśmy do Pyzdr, chwila postoju na moście i jazda.. O ile między Pyzdrami a Gizałkami było przyzwoicie (bo lasy), o tyle do samego Kalisza była nieustanna ciągła walka z wmordęwindem, który robił co chciał. Do takiego stopnia, ze rozpędzony z górki do 35km/h, wiatr wyhamował mnie praktycznie do zera. To jeszcze było do zaakceptowania.
Strażnicy czuwają.
Gorsze od rześkiego (ale jednak) wmordęwindu, były 2 rzeczy: zjebana droga i kijowi kierowcy wszelkich pojazdów. Jednym słowem to tylko Polska. :/
Wracajmy do meritum sprawy. Za Giżałkami zaczęły się pierwsze tereny prawie-wyżynne, a wiatr wcale tak nie ułatwiał. Ale jakoś dojechaliśmy do tego całego Kalisza - na zasadach wymiany lidera, najpierw uziel a potem ja, i znów. W Kaliszforni pozwoliłem sobie na mały postój ze spagethi w roli głównej - tutaj wielkie dzięki Snow za podpowiedz odnośnie lokalu. Ogólnie, Kalisz to najstarsze miasto w Polsce, ma swój klimat ale niestety nie jest do konca przygotowane pod kątem turystyki rowerowej ani pieszej.
Pierwszy techniczny postój w Choczu (bateryja od aparatu padła)
Piła Tango ;-)
Kaliszfornia Tango
Pomódlmy się o dobre żarełko
Dobra, to gdzie my tu jestesmy

W tle Sanktuarium Św. Józefa

Tym razem tylko 75km
Zapomniany szlak rowerowy
w akcji
Nieopodal Brudzewka Bunkier należący do linii nad Prosną w ramach Armii Poznań.
Piknikujemy

Droga powrotna to była czysta bajka i godna współpraca z wiatrem (który ustał w godzinach wieczornych) ale nie największą zmorą były dziury i debile za kierowcami. Taki dłuższy postój zrobiliśmy tuż przy bunkrze w okolicach Brudzewka - tutaj zasługa Uziela, bo to on zauważył. Pozwoliłem zajrzeć do środka i stwierdziłem, że jest w dobrym stanie ale niestety tego samego nie mogę powiedzieć o okolicy, której zasłania mały lasek - szkoda, bo nieopodal płynie sobie Prosna. Tutaj możecie przeczytać coś wiecej o linii bunkrów, skupionych wokół Kalisza ( i tym samym Wlkp).

Pomimo zmęczenia, nadal miałem powerek, co udowadnia ten filmik, nakręconego z bolidu Uziela:

Do samej Wrześni jechaliśmy z dobrym tempem, z przerwami na krótkie rozmowy, bo za dużo aut było (niedzielne powroty) i nie chcieliśmy dokładać cegiełki do statystyk wiadomo czego.
Nie ma baru nad Wartą :/

Najgorsze jest to, ze zjaraliśmy się jak kurczaki na rożnie - ot taki pierwsza letnia opalenizna kolarska na poważnie. I chyba najdłuższa wycieczka w tym roku. ale to oczywiscie nie koniec ;)
Trasa

A teraz czas spać i do pracy.

Fajna trasa i dystans niczego sobie:)
W Kaliszu jeszcze nie byłem:(

Kajman 14:48 wtorek, 21 maja 2013

Tak źle nie było, bioąc pod uwagę ze była to niedziela i dopiero wieczorem zaobserwowaliśmy wzmożony ruchy osobówek.

bobiko 17:25 poniedziałek, 20 maja 2013

W piątek jechałem zaledwie parę kilometrów tą drogą a już miałem dość. Ruch większy jak na krajowej 15, TIR za TIRem, stanowczo nie moje nerwy tak więc szacun dla Was. Kalisz ładne miasto no i bunkier - uwielbiam tego typu miejsca.

marcingt 11:05 poniedziałek, 20 maja 2013

Propsy za dystans!
Ruch pewnie spory, bo od kiedy remontują most w Nowym Mieście nad Wartą, tamtędy prowadzi objazd przez Wrześnię i Gizałki. Z drugiej strony mogło być znacznie gorzej - jechaliście w niedzielę, a w weekend TIRy nie kursują... Droga faktycznie jest tam ostro poryta.

kubolsky 09:53 poniedziałek, 20 maja 2013

Ten przy drodze na Kalisz potwierdzam, stoi nieco poniżej powierzchni drogi tak z 20 m od drogi po prawej stronie w drodze na Kalisz. Romulus dobrze gada ;) O ile pamiętam, gdzieś to wyczytałem, to w 39 nie padł z nich ani jeden strzał. Najeźdźcy je nazwyczajniej, dzięki dywersantom wiedzieli jak obejść. Może to nawet ten sam bo to chyba jest w okolicach tego Brudzewka, najdalej przed Jankowem Trzecim. Pikna eskapada, pozazdrościć.
Zdrówka

keramp 07:07 poniedziałek, 20 maja 2013

O Brudzewku myślę od jakiegoś czasu. Schrony widziałem pierwszy raz z 3 lata temu w drodze do Kalisza. Trochę na wschód od Chocza w Józefowie jest Wioska indiańska

romulus83 23:21 niedziela, 19 maja 2013
Wpisz cztery pierwsze znaki ze słowa wodum