10. 45. Rajd "Ruszaj bo zardzewiejesz" & Walka z MordeWind

Niedziela, 10 kwietnia 2011 · Komentarze(5)
Miałem przyjemność wziąć udział w rajdzie zorganizowanym przez PTTK O/H. Cegielskiego, o którym wspomniał dobry znajomy rowerzysta. Start rajdu był ulokowany gdzieś na Dębcu, zaś meta była w Puszczykowie.

Przejechaliśmy przez Poznań w kierunku Lubonia, gdzie wraz z kilkoma osobami odłączyliśmy się z peletonu i podążaliśmy za szklakiem wzdłuż Warty - tak to ten szlak prowadzący do Wielkoposkiego Parku Krajobrazowego. Rok temu nie było to możliwe ze względu na powodzie a trasa była wręcz pod wodą. Tak czy inaczej świetna odmiana, o wiele ciekawsza i atrakcyjna od peletonu, bowiem przebiegała przez tereny leśne, bogate w przeszkody (bagna, powalone mostki, połamane gałęzia, narciarze bez nart etc).

Dojechaliśmy do mety, gdzie czekała na nas grochówka i kiełbaska oraz rozmowy i odpoczynek przed dalszą trasą - powrót do domu.

Skoro byliśmy w Puszczykowie, to grzechem było nie zwiedzić Rogalina i Kórnik, które było tak blisko nas ;).

Największą przeszkodą był wiatr, który się obudził popołudniu i za nic nie ułatwiał nam powrotu do domu. Widzieliśmy taniec na polach a miejscami spychało nas wrecz do rowu ale szczęśliwie wiał w tym samym kierunku, co my.

Jedna z dłuższych tras ale dotychczas nieznanych mi. Filmik wstawię później ;-). A tymczasem wielkie dzięki dla panów - było miło z wami spędzać niedzielny dzień, bo jakby nie patrzeć, to było lekarstwo na rocznicowe wydarzenia sprzed ponad roku.

Trasa:
PKP Poznań Garbary → Garbary → Dolna Wilda → Luboń → Trasa wzdłuż Warty (do WPK) → Puszczykowo → Rogalinek → Rogalin → Mieczewo → Kórnik → Pierzchno → Kromolice → Krerowo → Staniszewo → Pławce → Borzejewo → Giecz → Targowa Górka → Racławki → Chocicza → Września